Б ританското правителство отново промени целите за EV прехода. Страната, която от години се опитва да наложи по-бързо преминаване към електрически автомобили, продължава да е несигурна в действията си и да променя сроковете и целите.
Последното засега решение смекчава целите за EV прехода, които бяха привидно потвърдени в началото на годината, съобщава Autocar. Този път причината са митата, които САЩ наложи – 25% за всички автомобили, които се внасят там, без значение къде са произведени.
И така, според новите правила, хибридните автомобили ще могат да се продават поне до 2035 г. Правителството очаква това да улесни прехода и да даде повече време на индустрията да се подготви за преминаване към изцяло електрически автомобили. Досега беше предвидено, че от 2030 г. в страната новите автомобили ще могат да са само EV. Вече забраната важи само са моделите без електрификация.
Хибридите, както „меки“, така и plug-in, ще могат да се продават до 2035 г. Но отново има и уловка. Все още не са уточнени техническите характеристики, на които тези модели ще трябва да отговарят. Вместо това правителството посочва няколко актуални към момента модела за пример – „класическият“ хибрид Toyota Prius и e-Power моделите на Nissan, които имат ДВГ, но той не задвижва колелата, а само захранва батериите.
Посочено е едно изискване: от 2030 г. производителите трябва да гарантират, че общите CO2 емисии на техните бензинови и дизелови коли, са с поне 10% по-ниски спрямо 2021 г. Правителството намалява и глобите за неизпълнение на целите. Досега те бяха 15 000 лири за всеки нарушаващ автомобил, а сега ще са 12 000 лири.
Въвеждат се и още изключения. Производители с малък брой коли, няма да се налага да изпълняват тези изисквания. За конкретни примери са дадени McLaren и Aston Martin, както и всеки друг производител, който произвежда под 2500 автомобила годишно. Morgan, Catheram, Ariel, Radical, BAC, Gordon Murray Automotive и други, също ще са „спасени“ от изискванията.
Основните цели на квотите остават. Тази година производителите, за които изискванията ще важат, трябва да имат 28% EV в своя микс продажби с постепенно покачване, така че през 2030 г. да е 80%. Но се дава възможност за компромиси, ако например производителят надскочи постиженията за дадена година, това ще му даде по-ниски цели за следващата година, както и да трупат „кредити“ чрез други инициативи за намаляване на емисиите и да ги разпределят до 2029 г., за да си намалят общото ниво на вредни емисии.